Skip Navigation LinksInterior-Architecture-Turkish-(with-Thesis)

İÇ MİMARLIK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI (M.Sc Int. Arch – Tezli - Türkçe)

İç Mimarlık Bölümü, farklı kültürel geçmişlere sahip gençler için çağdaş bir eğitim yaklaşımı ile bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Amaç, geleceğin iç mimarlarına, hızlı küresel değişimlerle başa çıkmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatılmaları, iç mimarlığın çağdaş sorunlarına, sorunlarına ve zorluklarına disiplinler arası bir yaklaşımla akılcı ve yaratıcı bir şekilde tepki vermeleri için fırsatlar sağlamaktır. seçkin akademik altyapısı ile eğitim vermektedir. Mezunların, günümüzün küresel bir gerçeği olan takım çalışmasında merkezi roller üstlenebilen, sorumluluk ve liderlik duygusu yüksek dinamik bireyler olarak yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaları beklenmektedir.

İç Mimarlık Bölümü, eğitimi ve yönelimi ağırlıklı olarak İç Mimarlık alanında olan öğrenciler için İç Mimarlık Yüksek Lisans (Tezli Yüksek Lisans) derecesine götüren bir çalışma programı sunmaktadır.

İç Mimarlık Yüksek Lisans programının misyonu, öğrencilerin iç mimarlığın farklı alanlarında uzmanlaşmalarına olanak tanıyan yüksek kaliteli bir araştırma ortamı yaratmaktır. Program, öğrencileri iç mimarlık ile ilgili uygulamalar ve ileri düzey teorik araştırma ve eğitim ile donatarak çok disiplinli bir ortamda profesyonel yaşam için hazırlar. Bölümün sunduğu tüm programların amacı, öğrencileri teori ve pratiği sorgulayabilecek veya ilişkilendirebilecek, iç mimarlık ile ilgili alternatif konuları tanımlayabilecek veya tanımlayabilecek ve alternatif çözümler üretebilecek düzeye getirmektir

Kabul şartları

İç Mimarlık Yüksek Lisans Programına kabul edilecek adayların, üniversitenin Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü gerekliliklerini ve Bölüm gerekliliklerini sağlaması gerekir. M.S.'ye kabul için adaylar. İç Mimarlık Programında B.Int.Arch olması gerekir. iç mimarlık veya ilgili bir disiplinde derece.

İç Mimarlık Yüksek Lisans Programına kabul edilecek adayların iç mimarlık, mimarlık, endüstriyel tasarım, peyzaj mimarlığı veya kentsel tasarım programlarından en az dört yıllık bir lisans derecesini tamamlamaları beklenmektedir. İç mimarlık veya yukarıda belirtilen ilgili disiplinler dışında lisans derecesine sahip olan adaylar, İç Mimarlık Bölümü lisansüstü kurulu tarafından önerilen eksiklik derslerini almaları gereken durumlarda Şartlı Kabul alabilirler.

Programlara başvuru için gerekli belgeler

Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Araştırma Başvuru Formunda belirtilen belgelere ek olarak, İç Mimarlık Bölümü ayrıca şunları da istemektedir:

  • Bir portföy
  • Özgeçmiş
  • Lisans Diplomasının Fotokopisi
  • Transkript
  • Teklif Mektubu
  • Referans mektupları)

Araştırma Alanları

• Akustik ve gürültü kontrolü

• Fiziksel çevre kontrolü

• İç mimari tasarımı

• Koruma, yenileme, restorasyon

• Kültürel ve doğal miras

 

• Malzemeler ve teknoloji

• Mimarlık tarihi

• Ekoloji, sürdürülebilirlik, mimari ve tasarımda enerji

• Bina ve inşaat teknolojileri

• Yeşil binalar ve çevre

 

İletişim

Adres:

Doğu Akdeniz Üniversitesi
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık Bölümü
Famagusta, North Cyprus,  Mersin 10 Turkey

Tel: +90 392 630 1139
Fax: +90 392 63011 27
email: inar@emu.edu.tr

Follow us on Social Media

 




Güz Dönemi (I. Dönem)
ITAS501Disiplinlerarası Atölye Çalışması(3, 0) 33
ITAS 503Araştırma Yöntemleri(3, 0) 33
ITAS 5xxSeçmeli Ders I(3, 0) 33

 

Bahar Dönemi (II. Dönem)
ITAS 504Tasarım Araştırmaları(3, 0) 33
ITAS 5xxSeçmeli Ders II(3, 0) 33
ITAS 5xxSeçmeli Ders III(3, 0) 33

 

Güz Dönemi (III. Dönem)
ITAS500Tez(0, 0) 00
ITAS 598Seminer(0, 0) 00
ITAS5xxSeçmeli Ders IV(3, 0) 33

 

Bahar Dönemi (IV. Dönem)
ITAS500Tez(0, 0) 00

 

 

Toplam Minimum Kredi: 21 / Alınması Gereken Ders Sayısı: 7
Ders Kodu

Ders Adı
Kredi​
Ders Saati (saat/hafta)
ITAS500

Yüksek Lisans Tezi

Öğrenci ve öğrencinin tercih edeceği akademisyen arasında varılacak anlaşmaya göre akademisyen tez yöneticisi olarak atanır. Master öğrencisinin araştırmalar yapabilecek kapasitede bir araştırmacı olarak gelişimini sağlamak amacıyla, aday ve tez yöneticisi arasında yapılacak düzenli toplantılarla ders yürütülür. Dersin amacı, öğrencinin yüksek lisans çalışması çerçevesinin kurgulamasına- araştırma konularını, çalışma alanlarını belirlemesine, yaklaşım metodolojisini ortaya koymasına ve esas olarak tez çalışmasını tamamlamasına yönelik destek olmaktır

--
ITAS501

Disiplinlerarası Atölye Çalışması

Disiplinlerarası Atölye Çalışması dersi, disiplinlerarası bir platformda uygulanan zorunlu bir derstir. Bu zorunlu dersin ana hedefi, bir dönem boyunca sabit bir tema çerçevesinde öğrencilerin farklı ilgi alanlarına bağlı kalınarak çok yönlü araştırma yapmalarına rehberlik etmektir. Ders kapsamında oluşturulan alt-araştırma grupları, tüm ölçekleri kapsayan tasarım; teori; kentsel tasarım; tarih; korumarestorasyon; ekonomi; teknoloji; çevre kontrolu, konstrüksiyon ve malzeme gibi farklı alanlarından seçilir. Bu derste öğrenciler, disiplinlerarası tartışma ve değerlendirme, literatür araştırması, analiz teknikleri, problem çözümüne bağlı çalışmalar, öğretim üyeleri denetiminde grup tartışmaları, araştırma datalarının sentezlenmesi, sunum (sözlü, grafik ve afiş) konularında tecrübe kazanmaktadırlar.

33
ITAS503

Araştırma Yöntemleri

Ders, bilimsel araştırma çalışmalarını ve araştırma etiğini anlamaya yönelik çalışmalar yaptırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında, araştırma için gerekli tüm bileşenler sorgulanarak; güçlü ve tutarlı bir araştırma için gerekli olan konuların, problem tanımlarının, araştırma sorularının, yöntemlerinin tanımlamaları yapılmakta ve birincil / ikincil kaynaklara referans verme teknikleri irdelenmektedir. Dersin sonunda, öğrencilerden bilimsel çalışmalar üretmesi beklenmektedir.

33
ITAS504

Tasarım Araştırmaları

Ders, tasarım alanında disiplinler-arası bir yaklaşımla, bilimsel araştırma projesi tanımlama; geliştirme ve uygulama konularında rehber olmayı hedeflemektedir. Bunun yanında, bilimsel araştırma etiği ve metotları temelinde lisansüstü tez ve bilimsel bir makale yazma yönünde gerekli becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu beceriler arasında problem tanımlama, araştırma sorularını netleştirme, uygun metot belirleme, veri toplama, verilerin analizi ve yorumlanması bulunmaktadır.

33
REQ2Zorunlu Ders33
REQ3Zorunlu Ders33
REQ4Zorunlu Ders33
REQ5Zorunlu Ders33
ITAS598

Seminer

Seminer dersinin amacı, öğrencilerin akademik tecrübelerini zenginleştirmek için araştırma projelerine yönelik çalışma yapmalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler tarafından verilen seminerler, tüm bölüm elemanlarının lisansüstü öğrencileriyle tanışmalarına ve öğrencilerin araştırma alanları hakkında bilgi sahip olmalarına imkan sağlamaktadır. Seminer dersi ayni zamanda, öğrencilerin sunum tekniklerini geliştirmesine, topluluk önünde araştırma konularını tartışma yetilerini geliştirmesine imkan sağlamaktadır

Kredisiz-


Adı SoyadıGörevOfisTel
Doç. Dr. AFET COŞKUNBölüm Başkanı2201599
Yrd. Doç. Dr. AHENK YILGIN DAMGACIÖğretim Üyesi,
Bölüm Başkan Yardımcısı
1012585
Prof. Dr. ASU TOZANDekan Yardımcısı1062225
Prof. Dr. KAĞAN GÜNÇEÖğretim ÜyesiAT 1072414
Prof. Dr. NİL PAŞAOĞLULARI ŞAHİNÖğretim Üyesi0242041
Prof. Dr. ÖZLEM OLGAÇ TÜRKERÖğretim Üyesi1102228
Doç. Dr. AYŞE BANU TEVFİKLERÖğretim Üyesi1171156
Doç. Dr. GUİTA FARİVARSADRİÖğretim Üyesi1122247
Doç. Dr. HACER BAŞARIRÖğretim Üyesi1282242
Doç. Dr. ZEHRA ÖNGÜLÖğretim Üyesi2021047
Yrd. Doç. Dr. KAMİL GÜLEYÖğretim Üyesi2102229
Yrd. Doç. Dr. SEYİT ERMİYAGİLÖğretim Üyesi1152231
Dr. ELİZ ERDENİZCİÖğretim Görevlisi113​​


EMU Websites